Tuesday 25 May 2010

Tarta cu ceapa si multe feluri de branza

Am facut iar o tarta nesanatoasa pentru care nu am poze, ca n-a avut viata lunga.
Incepem cu:
Aluatul etern de placinta, pentru care de data asta am si cantitati (multumesc, Good Food, pentru darnicia cu care ma lasi sa le plagiez...): 250 de grame de faina, 125 de grame de unt taiat bucatele, o lingurita de sare si patru linguri (si jumatate, as zice eu) cu apa, bagate la minunatul meu robot framantator.
Zice la reteta sa-l lasi si la rece nitel si sa-l si coci un pic inainte de umplutura dar adevar va zic eu, merge si fara, mai ales cand mori de foame...
Ungem tava de tarta cu unt, intindem aluatul foaie, ca sa acopere si fundul si peretii tavii.
Cu ce umplem:
 - cu 250 de grame de ce branza va place mai mult (eu am bagat dupa reteta GF, delicious blue cheese, smelly Brie si minunatul cheddar neafumat). Branza a fost chinuita, care rasa, care faramata, care taiata bucatele, fiecare dupa chipul si asemanarea ei;
 - cu doua cepe taiate si inmuiate in tigaie (sau o ceapa alba si vreo 5-6 din cele verzi, ca stateau degeaba prin frigider)
 - peste chestiile solide, bine intinse prin culcusul de aluat, turnam zeama formata prin baterea a doua oua cu vreo 300 de grame de smantana (nu mai multa ca da pe afara!) plus sare, piper bla-bla-bla.
Am bagat constructia (cu grija, ca umplutura e inca lichida!) in cuptor, unde a stat la aprox 180 de grade timp de 45 de minute (am scos-o tocmai cand se pregatea sa se rumeneasca un pic cam tare).
Cat sta in cuptor are pretentii ca ar fi sufleu, da sa se umfle, dar isi revine la sentimente mai bune odata indepartata sursa de caldura.
Ce minune de mancare nesanatoasa... zic eu acum, dupa ce aproape nu mai e, lasa ca ma duc la sala....

No comments:

Post a Comment

Change

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to...