Monday 6 April 2009

slow stuff

Sambata si duminica am fost la tara (cu tz). A fost primul weekend cald de anul acesta, am fost si weekend-ul trecut la tara (la origini) dar era inca frig si nu prea mi-a tihnit statul afara.

E o tema un pic fumata pe net, aceea a reintoarcerii la natura, slow food si alte d-alde d-astea.
Intrebarea mea e totusi daca nu cumva exageram. Citesc in ultima vreme tone de literatura si articole "slow". Totul e minunat si idilic si (eu sunt un suflet moale la alde d-astea, simt imediat cald la inima si vad brusc totul prin nori roz cand citesc cuvinte frumos alese, mai ales daca-s despre ecologie, copii si bunici, berze, pisoi nou-nascuti, lemn, verde, natura, of, ce lista lunga, chiar sunt atat de usor de inmuiat?? hmmm) am inceput sa am viziuni din alea cu turul lumii pe bicicleta, retragerea intr-un coltisor bucolic in care sa mananc la o masa trasa la rindea chiar de mine si altele la fel.
DAR: cum naiba sa te bucuri de toate acestea fara un venit sanatos? Casa aia la tara costa (prietenii la care am fost au facut un credit pentru ea). Refacere/reconstructie/izolatii - costa. In fiecare saptamana se mai cumpara cate o unealta, cate o planta, cate o pompa, cate un furtun, var pentru copaci, erbicide etc. Mancarea costa: 5 oameni in doua zile am mancat de cam 120 de lei de caciula (ceea ce e foarte ieftin de fapt daca e sa compari cu orice carciuma) in conditiile in care ne-am gatit singuri (slow food, evident).
Nu cumva articolele recente sunt un pic cam PREA idilice?
Uite: vreau bicicleta. O afurisita de bicicleta care sa nu se rupa cu mine si care sa stie sa faca cateva lucrusoare in plus fata de vechiul meu Pegas se plimba pe la 1500 de lei. Plus casca, plus suport de bicicleta plus alte mici accesorii pe care siiiiigur am sa le descopar in magazin. O bicicleta se incadreaza in miscarea slow. Dar costa, maiculita, o gramada (oare asa erau de scumpe vizavi de salariul mediu si cand eram eu copii? mami, mai tii minte, a fost scump Pegasul meu ala portocaliu?). Cum se lipeste notiunea de eco/slow/fuck-corporates-and-lots-of-work cu lipsa de venituri cauzata de abandonarea muncii sustinute care iti aduce acele venituri?
E un cerc vicios. Sunt convinsa ca si aici trebuie sa existe o cale de mijloc si un pic de zen dar eu mai am nitel pana la el.

Gata, ma intorc pe forumurile de biciclisti. Nu mi-am imaginat niciodata ca o bicicleta e o masinarie atat de groaznic de complicata. Vroiam una din aia simpatica, cu cosulet in fata si cu cadru de femei, pe care sa stau poponet si sa ma plimb ca o doamna (in fusta hahahaha).
M-am lamurit deja ca aia n-o sa faca decat sa dau bine la poza, ca pozitia poponet imi va trimite o groaza de socuri in vertebre si fund si ca nici una n-are amortizoare la roata din fata sau schimbator de viteza adica adio mers prin padure sau deal/vale. Of. Mountain bike-urile n-au cosulet.... si nu sunt nici foarte Slow (noroc ca au o groaza de franeeeee....)

No comments:

Post a Comment

Change

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to...