Saturday 20 June 2009

Barcelona - episode 5

Zi linistita. Dimineata la cumparaturi - subtirel, n-aveam dispozitia necesara. Ca de obicei, am venit acasa numai cu sandale si haine de vacanta, nu sunt in stare sa cumpar haine "serioase".

Dupa-amiaza am zis sa ne odihnim picioarele greu incercate si am plecat cu vaporul pe Mediterana. Doar ca Mediterana avea alte planuri, adica era un pic cam agitata pentru gustul meu. Trei antivomitive mai tarziu, reusisem sa supravietuiesc la trei sferturi din calatorie. Ultimul sfert m-a ucis total, consfintind pentru totdeauna raul meu de mare. In Grecia am reusit sa ma pun pe picioare turnand cu generozitate ouzo in gat, aici n-am mai avut sansa... Evident, restul lumii parea sa se amuze de minune. Of.

La intoarcere era deja cinci, nu mai era mult timp de vizitat, mai ales ca ne-am oprit sa ne si indopam cu sangria. Am ales traseul religios, adica cele doua catedrale din imediata apropiere a portului.
Prima: Santa Maria del Mar. Aici recunosc ca am ajuns cam ametita dupa carafa de sangria mai sus-mentionata, asa ca m-am emotionat grozav. Imi place mult ca in bisericile catolice poti sa stai jos, ori in centru ori in capelele laterale, si sa stai de vorba cu Dumnezeu sau cu ce sfant vrei tu cat timp ai chef si cat crezi ca are El dispozitie sa te asculte. Aveam chef sa stau pe bancuta dar n-am experienta in discutiile cu Divinitatea, asa ca am luat-o usurel la pas prin capele.
(Am blestemat deja in destule randuri chichinetele ortodoxe pentru lipsa de sprijin lombar care te face sa uiti foarte repede de toata cuviosenia. Ma rog, nu discutam aici de convertire pe motiv de scaune dar tare ma intreb care-i motivul lipsei lor de la ortodocsi.)

Al doilea edificiu se numeste chiar Catedrala: este cea mai veche biserica a lor si cumva inima orasului. Se ridica pe locul unei vechi capele vizigote si contine cripta Sfintei Eulalia, care inteleg eu ca e sfanta protectoare a orasului.

Catedrala se afla in mijlocul ramasitelor romane ale Barcelonei, asa ca s-au mai facut o gramada de poze la ruine, resturi de apeducte, ziduri (citez aproximativ: "tu chiar crezi ca zidul ala e de pe vremea romanilor? uita-te ce bine arata pietrele") si basoreliefuri.

Cum de la Catedrala ne-au scos paznicii ca se facuse seara rau, povestea va continua cu Ziua Gaudi.
BRB.

No comments:

Post a Comment

Change

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to...