Saturday 11 July 2009

Calatorie in jurul lumii - in bucatarie

Nu inteleg in ruptul capului de ce bucataria romaneasca nu foloseste aproape deloc ierburi aromatice.
Vara e anotimpul meu preferat in bucatarie. Vara am la indemana o explozie uluitoare de arome cu care ma pot juca. Azi am facut o vizita in Provence, o vizita rapida, bucatarie de incepatori, uluitor de aromata si de sanatoasa.

Pasul unu: ratatouille - reteta 2 (reteta unu am incercat-o acum vreo luna, o s-o descriu cu alta ocazie). Origine: Good Food numarul din iulie. Se pare ca e cea din filmul de desene animate :) E cel mai simplu lucru din lume: un strat de bulion a la mami, peste care a aterizat din greu ceapa si usturoi foarte maruntite, ulei de masline si sare cu arome de Provence, dupa care am pus straturi de rondele subtirele de dovlecei, vinete si ardei grasi. Peste ei inca niste ulei de masline si sare aromata, o hartie de copt si o ora in cuptor la 200 de grade. Miroase de ti se invarte capul.
Intrebare retorica din nou: de ce romanii habar n-au cum sa-si gateasca legumele??

Pasul doi: si mai simplu: piept de pui marinat in ulei de masline, rozmarin proaspat si usturoi maruntit. Pus la gramada (puiul, uleiul si ierburile) in cuptor tot vreo ora, pe la 180 de grade.

Pasul 3: incoronarea: frunze de salata, baby spinach, ruccola si chives cu dressing din soia, ulei de masline si sare aromata de Provence.

Nimic de aici nu ingrasa, nu streseaza stomacul sau ficatul sau mai stiu eu ce. E contrazicerea perfecta a preconceptiei ca mancarea sanatoasa n-are nici un gust.

Daca asta-i Provence, ma apuc sa-mi scot franceza de la naftalina. Nu-mi plac francezii dar bucataria lor ar putea fi un grozav motiv de emigrare.

Mai pe dupa-amiaza planuiesc o mica excursie cubaneza: Havana plus menta plus limes egal Mojitos. Abia astept. Maine sau poimaine poate vedem un coltisor de Liban, asta daca reusesc sa dibui timpul corect de fierbere al nautului pentru humus.
In camara asteapta cuminti teancuri de alge pentru sushi, foi de lasagna, risotto si cuscus. Portocalele si lamaile vor niste vin rosu ca sa devina sangria. Am gasit Worcestershire si Tabasco pentru Bloody Mary.

Bucataria mea devine incet-incet o planeta intreaga.

No comments:

Post a Comment

Change

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to...