Tuesday 5 May 2009

cultural update

Nu, nu m-am lasat de citit. Doar ca nu am simtit nevoia sa mai scriu vreo poveste despre carti.
Ma afund incet, de vreo doua zile, in Cartea Neagra a lui Orhan Pamuk. Dupa cum ma asteptam, nu e usor. Merge chiar ceva mai greu decat Ma Numesc Rosu, pe care am traversat-o de doua ori asta iarna la schi, indopandu-ma cu boabe de mazare invelite in wasabi (si din cauza careia m-am apucat de citit Coranul).
Am 600 de pagini de traversat, munca omului de patru ani. Nu va asteptati sa termin rapid, cotloanele Istanbulului in iarna sunt intortocheate si inca nu simt prea bine sufletul lui Galip si nu inteleg de ce a fugit Ruya. Ma plimb prin pravalia lui Aladdin amintindu-mi de vechiturile copilariei. Arborele genealogic din Bloc inca imi creeaza confuzii.

Trebuia sa mai scriu ceva despre volumul doi din Millenium, dar parca as astepta si trei-ul. Am ramas cu un sentiment de asteptare si de aceea nu pot trage inca concluzii ferme. Decat ca abia astept, abia astept ultimul volum (ce se intampla pana la urma cu Lisbeth si Mikael? Vreau sa ajung in Suedia, cred ca o sa caut strazile din carte pe harta...)

p.s. cine se baga sa punem de o afacere - import de mazare cu wasabi din Austria? sunt ingrozitor de irezistibile si nu mai am deloooooc :((

L.E. recunosc, sunt mistret. m-am plictisit de Cartea Neagra la fel de repede cum m-am lasat prinsa de Ma Numesc Rosu. Am pus semn si am pus-o la pastrare. Nu-mi mai place, in loc sa se clarifice pe masura ce o citesc, devine din ce in ce mai incoerenta. Numiti-ma inculta dar eu abandonez pentru o vreme (lunga?). De-a lungul vremii mi-au mai ramas neterminate doar doua carti: Moby Dick si Jocul cu Margele de Sticla. Sa vedem daca Pamuk se va alatura elitei Melville-Hesse. Pariuri?

No comments:

Post a Comment

Change

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to...